بیماری های روانی در میان نیرو های انتظامی جمهوری اسلامی
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

حکومت اسلامی برای نخستین گروه از کادر نیرو های انتظامی کشور ، دوره های روان درمانی ویژه برگزار کرد. این دوره ها در شهر مقدس شیعیان، قم ، زیر پوشش دوره های " بصیرت افزایی و جریان شناسی" برگزار می گردد. به گفته ایرانیان قم، همان شهری است که در هر سانتیمتر آن یک آخوند وجود دارد.

 

تاکنون هفت هزار تن از کادر های نیرو های انتظامی در این دوره ها شرکت کرده اند، این برنامه یک سال پس از درگیری های انتخاباتی خرداد ماه سال 1388 آغاز شد ه است.

 

روان درمانی نیرو های انتظامی در پی خشونت های بی سابقه ای است که این نیرو ها در مقابله با مردم ایران انجام دادند. صد ها کشته، صد ها اعدام، هزاران زندانی، انواع تجاوزات به زنان، دختران و حتی مردان، که با موافقت برخی از روحانیون  انجام شد ، بخش بزرگی از نیرو های انتظامی را بیمار، افسرده، آشفته و نگران کرده است، تا جایی که " دعای سلامتی " آیت الله مکارم شیرازی، که در ایران به " سلطان شکر " معروف است نیز کارساز نبوده است.

 

شمار بیماران روانی در جامعه ایران در حال افزایش است، بیمارستان ها با کمبود جا برای در مان این بیماران روبرو شده اند، هزینه در مان هر بیمار در روز معادل یکصد و پنجاه دلار آمریکا می باشد، این مبلغ هزینه گزافی را بر دوش دولت اسلامی خواهد گذاشت،  دولتی که در پرداخت یارانه ها به مردم ناتوان، دچار مشکل می باشد.

 

کمک ها ی دولت زیر نام " یارانه " برای هر نفر در ماه، معادل چهل دلار آمریکا می باشد، این کمک ها بر اساس برنامه تازه اقتصادی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران است که با وجود انتخابات سال 2009، برای ماندن بر اریکه قدرت اصرار می ورزد.

 

آمار مرگ و میر در میان نیروهای انتظامی به دلیل ارتباط با بیماری های روانی افزایش یافته است، این مسئله موجب نگرانی رژیم ، به ویژه رئیس جمهور آن شده است، هنوز رویارویی نیروهای انتظامی با ایرانیانی که مخالف حکومت می باشند و در زیر پرچم جنبش سبز گرد آمده اند پایان نگرفته است. نیروهای انتظامی باید در این دوره های روان درمانی " بصیرت افزایی و جریان شناسی" خود را مداوا نموده و آماده  رویارویی های خونین دیگری  با مردم ایران باشند.

 

21 دی ماه- 11 ژانویه 2011


January 12th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی